Seo

Seo’da Motto: Sabredersen Kazanırsın

Ağustos 6, 2017

Eğer bir SEO çalışmasına başlamaya niyetleniyorsanız ve eğer sabır konusunda kendine güveni olmayan biriyseniz bu işe girmemenizi öneririm. Çünkü; SEO çalışmalarında sabır, en az sitenize gelen linkler kadar önemli.

“Her şeyin anahtarı sabırdır. Civcivi, yumurtaları kuluçkaya yatırarak elde edersiniz, kırarak değil.” Arnold H. Glasow

Çalışın ve Sabırla Bekleyin

2007 yılından bu yana, 1.500 + üzerinde kelimeyi ve yüzlerce müşteriyi ilk sayfaya ve ilk sıralara taşıdık. Bu müşterilerin bir kısmı gemi daha limana varmadan “yüzerek daha hızlı giderim” düşüncesiyle gemiden atlayıp yüzmeye başladılar. E doğal olarak da hala yüzüyorlar. Oysa bu konuda sabır göstermiş olsalardı limana varan geminin içinde yer alacaklardı. Bazılarıysa gerekli olan sabrı gösterdiler ve şu an işin kaymağını yiyorlar. Aslında işin özeti bu kadar basit. Tabii küçük bir nüansla! İşi doğru ellere teslim ettiyseniz, bekleyin. Aksi taktirde yaşadığınız sadece zaman kaybı ve sitenize zarar vermekten öteye gitmeyecektir.

Bazıları 3 gün önce açılmış siteleriyle 20 yıllık sitelerin arasına hızlıca girmek istiyorlar. Hem de yoğun rekabeti olan bir sektörün içinde! Sizce bu ne kadar sağlıklı bir çalışma olur? Elbette ki olmaz. Doğal olan, yükselişin tüm aşamalarını yaşayarak kademe kademe ilk sayfaya ilerleyerek yapılan çalışmalardır. Peki bu süreç nasıl işler? Gelin birlikte analiz edelim…

  • Siteniz Google Kriterlerine Uyuyor mu?

Şunu çok iyi bilmek gerekiyor: Google’ın müşterisi, web sitesi sahipleri değildir. Google’ın müşterisi ve varlık nedeni “arama yapan” kişilerdir. Bundan dolayı Google, varlık nedeni olan müşterileri arama yaptığında onlara en doğru sonuçları vermek ister. Bu doğru sonuçları vermek ve müşterilerini en kaliteli, güvenilir sitelere yönlendirmek için de bu sitelerden bazı beklentileri vardır. Eğer bu beklentileri karşılar bir siteniz varsa, işin önemli bir kısmını hallettiniz demektir. Bu beklentiler ve kriterler şu an ki yazımızın konusu olmadığı için bunlara girmiyorum. Unutmayın; Motto’muz Sabır…

  • Site Dışı Çalışmalarda Nasıl Bir Aksiyon Aldınız?

İyi bir SEO Ajansıyla çalışıyorsanız. Çalışmaya başladıktan hemen sonra sizden çeşitli düzeltmeler ister. Bu düzeltmelerin öneminden de bir üstteki maddede bahsettik. Bu düzeltmelerden sonra sitenizin tanıtımını, sitenizin ihtiyaçlarına göre yapmaya başlar. SEO çalışmalarında bir standart kesinlikle yoktur. Nasıl ki; mide ağrısı için doktora gittiğinizde verdiği ilaç farklı, eklem ağrısı için gittiğinizde farklıysa, SEO çalışmalarında da sitelerin sektör ve ihtiyaçları neyse ona göre bir iş planıyla ilerlemek gerekir.

  • Ve beklemek…

Beklemek ama neye göre? Hangi kriterler beklemenizi gerektirir? Bunu öncelikli olarak kendimize sormamız gerekir. Bu sorulara ise şu şekilde bir cevap vermek doğru olacaktır. Eğer ki; web siteniz yoğun bir rekabeti olan, davetiye, saat, nakliye, oto kiralama, giyim vb. gibi sektörler/anahtar kelimelerde hizmet veriyorsa tek yapmanız gereken sabırla beklemek olacaktır. Özellikle yeni bir siteyle bu pazarlara girdiyseniz 6 ay-1 sene arasında bir süreci az bir geri dönüş ile beklemeyi göze almanız gerekebilir. Google’ın çoğu zaman arama sonuçlarını manipüle eden siteleri tespit etmek ve hizaya getirmek için uyguladığı algoritma güncellemeleri olmakta. Bu güncelleme dönemlerinde ise SEO süreçleri yavaşlayabilmektedir. Bu da beklemenin en önemli nedenlerinden birisidir. Elbette, herşey hızlandırılabilir. Lakin doğru olan, doğal sürecin işlemesini beklemek ve sonrasında işin kaymağını yemektir.

Unutmayın; SEO’da en kötü senaryo limana varmadan gemiden atlamaktır. Arkadan gelen doğru gemiye denk gelmezseniz kendinizi “Deniz düşen yılan sarılır” atasözünü yaşar halde bulabilirsiniz. Eğer doğru bir ajansla çalıştığınızdan eminseniz, sabırla beklemenizi öneririm.

 

Bunlar da ilginizi Cekebilir

Yorum Yok

Yorum yapın