İnceleme

Microsoft One Drive İncelemesi

Aralık 29, 2016

Bir süredir iş ve özel, tüm dokümanlarımı bir arada toplayabileceğim, bilgisayarım çalınsa ya da ofisim yansa da, sadece ve sadece yeni bir bilgisayarın başına geçerek hiçbir şey olmamış gibi işlerime devam edebileceğim bir platform arayışındaydım. Birçok farklı web uygulamasını denedim, artılarını eksilerini gördüm ve sonunda microsoft one drive ile devam etmeye karar verdim. Bu kararı almamda neler etkili oldu teker teker üzerinden geçmek istiyorum.

Tek bir kullanıcı adı ve şifre ile tüm platformlar elinin altında

One Drive, adı üstünde, herşeyi tek bir drive üzerinde veya tek bir çatı altında desek daha doğru olur, toplamanızı sağlayan bir uygulama. Peki ben bu uygulamayla neler yapabiliyorum, gelin birlikte bakalım. Öncelikle tek bir kullanıcı adı ve şifreyle girerek aşağıda açıklayacağım tüm platformların kapısını açıyor ve kullanır hale geliyorsunuz. İlk olarak sisteme genel olarak adını veren One Drive yani veri depolama uygulamasından başlayalım. One drive, size başlangıçta 5 GB ücretsiz depolama alanı sunuyor. Bu depolama alanına mail ve tüm dosyalarınız dahil. Genel olarak baktığınızda aslında temel işler için yeterli bir depolama alanı ama benim gibi sadece maili 20 GB olan biri için ve tabii işlevsellik arayanlar için tatminkar gelmiyor. Bundan dolayı ücretli sürümlerinde neler var bunlara bakmak istedim. Akabinde sistemin aylık 27,99 TL olan sürümünü gördüm. Ve vaat ettiklerini gördüğümde kullanmaya karar verdim. Öncelikle ücretsiz bir ay deneme sürümüyle başladım işe. Ve bunun henüz 2. haftasında artık bu sistemi kesin olarak kullanmaya karar verdim.

İlk İş Olarak Bilgisayarımdaki Tüm Dosyaları One Drive’a Taşıdım

Aylık 27,99 TL’lik paketi senelik aldığınızda 279 TL’ye alabiliyorsunuz. Böylece 5 GB ücretsiz olan drive 1 TB’a yükseliyor. Bu yükseltme sonrasında bilgisayarımda günlük kullandığım tüm dökümanları drive üzerine taşıdım. Bu paket içinde bilgisayarınızdan alışkın olduğunuz tüm ofis ürünlerini kullanabiliyorsunuz. Üstelik en son sürüm olan Office 2016 üzerinden çalışıyorsunuz ve bu size büyük kolaylıklar sağlıyor. Microsoft buna ek olarak size bu ofis programlarını 5 bilgisayara ücretsiz olarak 1 sene kurma hakkı veriyor. Bu da en güncel Office programlarının bilgisayarınızda da olmasını sağlıyor. Gerçi artık herşeyi one drive üzerinden yaptıktan sonra bilgisayarda office programı olmuş olmamış pek önemli değil ama gene de olması güzel bir avantaj. Ofisteki tüm dosyaları drive üzerine taşıyıp ardından onun üzerinde kullanmak büyük bir kolaylık sağladı bana. Dezavantaj olarak bazen dosya güncellemesi biraz zaman alsa da o kadarını bilgisayar üzerinde de yaşadığımız için pek önemsemiyorsunuz. Ofis dosyalarımı taşıdıktan sonra, gelmiş geçmiş tüm resim ve videolarımı da bu yeni 1 TB’lık alanıma taşıdım. Artık bilgisayarım yandı, çalındı korkum olmayacak. Herşeyim Microsoft güvencesi altında. Tabii senelik 279 TL ödediğim müddetçe. Ama böyle bir hizmet için bu tutar bana göre gerçekten çok cüzi bir rakam.

Bu özelliklerin yanında, Microsoft’un masaüstü posta uygulaması Outlook kullanıcısı olanların aşina olduğu birçok özelliği bu sistem üzerinde bulabiliyorsunuz. Outlook’tan alışkın olduğunuz klasik mail programı ara yüzüne yakın bir tasarım mevcut. Bu tasarımı onlarca farklı tema ile zevkinize göre değiştirebiliyorsunuz. Posta uygulaması Google’ın Gmail’ine göre biraz işlev açısından eksik kalsa da sistemin genelini baz aldığınızda bu tür eksiklikleri göz ardı edebiliyorsunuz. Mesela, kural tanımlamalarda çeşitli eksiklikler var ve bu konuda Gmail biraz daha pratiklik sağlıyor. Bu konuda sistemin en önemli eksikliklerinden birisi ve bence en büyüğü ise; Outlook pst dosyanızı sistem üzerine yükleyemiyorsunuz. Burada çok büyük bir eksiklik var. Bir Microsoft uygulaması olmayan Gmail bile çeşitli toollar kullandırarak pst dosyanızı Gmaile taşımanıza imkan verirken Microsoft’un burada eksik kalması çok garip. Dilerim buna bir çözüm bulurlar.

Tek Tıklamayla Tüm Uygulamalara Ulaşın

Sol üst köşede bulunan kullanışlı ve kolay ulaşılır panel ile tüm uygulamaları bir arada görebilir ve 1 saniye içinde istediğiniz uygulamaya geçiş sağlayabilirsiniz.

Takvim uygulaması çok büyük kolaylık sağlamakta. Outlook’ta işimizi kolaylaştıran bu sistem burada da daha etkin bir şekilde mevcut. Uygulama üstünde doğum günleri ve randevular gibi iş ve özel hayat planlarınızı yapabiliyor olmakla birlikte ayrı bir uygulama olan görevler uygulaması ile planlı görevler tanımlayabiliyorsunuz.

OneNote uygulaması, notlar almanızı sağlayan önemli bir uygulama… Sistem içinde önemli bir görevi var. Tüm uygulamaların yanında ise online mesajlaşma uygulaması Skype da sistemin içinde web uygulaması şeklinde kullanıma hazır halde geliyor. Sistemin en önemli avantajlarından birisi olan Skype’ın, bu sistemi tercih etmemde önemli bir etken oldu diyebilirim. Ayrıca her ay 60 dakika ücretsiz görüşme hakkı da tanıması ayrı bir avantaj.

Google ile karşılaştırdığımızda ikisinin de öne çıkan farklı yönleri olsa da benim tercihim one drive oldu. Yukarıda o kadar konudan bahsetmiş olmamın yanında dosya paylaşımı konusunda sağladığı kolaylık gibi maddeleri de eklemedim. Eğer, tüm dosyalarınızı tek bir yerde, güvende tutmak istiyorsanız, one drive gerçekten işinizi fazlasıyla görecektir.

Bunlar da ilginizi Cekebilir

2 Yorumlar

  • Reply burcu Temmuz 28, 2017 at 11:36 am

    Merhaba, bende 1 tb a yükselttim ama hala 5 mb olarak görüyor bunu nasıl değiştirebilirim

    • Reply Tolga AYTUĞ Ağustos 6, 2017 at 8:33 am

      Ödeme işlemi tamamlandıktan kısa bir süre sonra 1 TB olarak güncellenmiş olması gerekiyor. Eğer hala değişmediyse faturalandırma ve ödeme sayfalarından ödemenin yapılıp yapılmadığını kontrol eder misiniz?

    Yorum yapın