Seo

1 Tanıtım Yazısından 3 Link Doğru mu? Yeni Algoritma Neler Getirdi?

Kasım 6, 2016

Kendi web sitelerine seo çalışması yapanların ve seo ajanslarının bir standardı haline gelmiş olan ve sanki o şekilde yapılmazsa işler yürümeyecekmiş gibi lanse edilen “aynı tanıtım yazısından 3 link çıkışı” olayı, nihayet seo teknikleri çöplüğüne gömüldü. Google, yıllardır süren ve hiç müdahale etmediği bu saçmalığa müdahale ederek, SEO’nun bu kadar ayağa düşürülmesinin önüne geçti.

Yeni Algoritma Neler Getirdi?

Google, 3 Eylül 2016 tarihinde, kiminin adına güncelleme dediği, tarihinin en büyük temizliğini başlattı ve bugüne kadar bilinen, ve onlar yapıldığında Seo çalışması yapıldığı sanılan, tüm spam tekniklerini artık kullanılamaz hale getirdi. Ve bu teknikleri uygulayarak belirli pozisyonlar elde eden birçok site de Google tarafından cezalandırıldı. Bu tekniklerin en başında ise, belirli şartlar oluşmadan alınan footer backlinkler vardı. Artık, önüne gelen her siteden footer link almak ve onunla büyük başarılar elde etmek tarihe karıştı diyebiliriz. Gene kullanılmıyor mu? Evet, kullanılmakta… Ama, doğru adımlar atmadan kullanmak, günümüz şartlarında sitelere zarar vermektedir. Google sıralamalarını manupile eden bir diğer çalışma şekli ise Tanıtım yazısı alımlarında kullanılan, 3 “anahtar kelime” çıkılarak tanıtım yazısı alma tekniğiydi. Mantıklı düşünüldüğünde, Google’ın bütün kurallarına aykırı gelen bu sisteme senelerdir neden ses çıkarmadığını anlayamadığım Google, nihayet bunu suç unsuru saymaya başladı. Bundan sonra uzun vadeli projelerinizde bu tür teknikler kullanmak yerine daha doğal yöntemler kullanmanızı ve sitelerinizi riske atmamanızı öneririm.

Peki artık neler yapılmalı? Tanıtım yazısı almadan nasıl olacak? Ya da nasıl tanıtım yazıları almalıyız?

Şu an ki haliyle bile çok büyük eksiklikleri olan Google algoritması, gene de bugüne kadar ki en mükemmel noktasına ulaştı. Mevcut algoritma, en doğal siteleri tespit edip sıralamalarda üst sıralarda yer verme üstüne kurulu. Bundan dolayı güncelleme sonrasında çok sayıda wordpress, blogspot, blogcu gibi blogların sayfaları sıralamalarda üst sıralarda yer edindi. İçinde saçma sapan içerikler olsa da temiz olmaları ve içe/dışa link çıkışlı olmamaları bu sıraları almalarını sağladı. WordPress gibi içerik yönetim sistemleri kullanılmadan yapılan siteler ise sıralamada daha fazla avantaj kazanmaya başladı. Tanıtım yazısı sisteminde ise, bu blogumda seneler önce yazdığım “sayfa bazlı backlink” sistemi popüler olmaya başladı. Bu sistemde; web üzerinde sektörünüzle alakalı popüler ve otoriter yazıları/sayfaları araştırıp bu sayfalardan backlink almak üzerine kurulu. Örnek vermek gerekirse; yazıcı satan bir siteniz var ve yazıcı ile ilgili web üzerindeki içerikleri araştırıp bunlarla ilgili otoriter sayfalardan link almak en temiz yöntem olarak gözükmekte. Bunu şu şekilde de düşünebilirsiniz. Mesela bir haber sitesinden link/tanıtım yazısı almak istiyorsunuz. Yazı almak istediğiniz haber sitesinde bir araştırma yapıp anahtar kelimelerinizle ilgili bir içerik/haber var ise, bu haberin sonuna bir metin eklemek suretiyle yazı alabilirsiniz. Yazı eski bir yazı olduğu için sayfa değeri de muhtemelen yüksek olacaktır. Ve bu sayede sıralamalarınıza etki etmesi daha hızlı olacaktır.

Yazıma burada ara veriyorum. Kısa süre sonra diğer güncel bilgilerle güncellemesini yapacağım.

Bunlar da ilginizi Cekebilir

3 Yorumlar

  • Reply serdal çakmak Şubat 1, 2017 at 8:20 am

    Bu eksi yazılan yazılarla ilgili altına metin eklemekten kastınız yorum yapmak mı. Yoksa bir haber sitesinde geçen yazı ile ilgili makaleye nasıl bir ekleme yapılabilir ki. benim para vererek tanıtım yazısı yayınladığım yazıya 1 yıl sonra rakibimin 100 kelime ekleyip link vermesine kim müsade edebilir. Örnek yoluyla bu konuyu açarsanız sevinirim. Aynı mantıktan başka bir yazınızı da okumuştum. İkinci defa karşılaşınca yorum yapmak istedim.

    • Reply rtaytug Şubat 8, 2017 at 8:07 am

      Bunu şu şekilde açabilirim:
      x haber sitesinden tanıtım yazısı alacaksınız diyelim. Yeni bir yazı yazmak yerine, haber sitesi içinde daha önceden sizin sektörünüzle % 100 olmasa bile alakalı bir yazıyı seçip altına bir başlık ile kendi yazınızı ve linkinizi eklettirmek. Mesela düğün salonu anahtar kelimeniz diyelim. Yükselen altın fiyatları ile ilgili bir haber seçtiniz diyelim… Bu haberin altına “Yükselen Altın Fiyatları Düğünleri de Vurdu” gibi bir başlık ekletip onun altına da düğün kelimesiyle bağlantılı bir içerik girebilirsiniz. Oradan da hedef sayfanıza link çıkışı verebilirsiniz. Fakat artık link çıkışlarında anahtar kelimeden direk link çıkmazsanız daha çok faydasını görürsünüz.

  • Reply Aslı Ağustos 27, 2017 at 10:23 am

    Merhaba,

    Eskiden Seo ile ilgili daha fazla yazı yazıyordunuz hocam. Bizler için çok çok faydalı oluyordu. Güncel teknikler hakkında bilgi veren yazılara daha fazla yer verirseniz bizim işlerimizde de destek olmuş olursunuz.

  • Yorum yapın